Preliminary communication
https://doi.org/10.31953/sz.47.1.11
KRITIKA TIJELA I TIJELO KRITIKE - DEKONSTRUKCIJA EPOHALNOGA DISKURSA U LIKU LUCIJE STIPANČIĆ
Jela Sabljić Vujica
orcid.org/0009-0005-1401-9014
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Mostar
Abstract
Svaka ozbiljna rasprava o prozi Vjenceslava Novaka uzima činjenicu nemogućnosti njezina smještanja u unaprijed zadani diskurzivni okvir kao normu. Od Frangeša do Nemeca, književna će kritika i teorija u Novakovim djelima s pravom uočavati elemente koji istovremeno potvrđuju i potiru nazore epohe. Ovaj će se rad, na primjeru ambivalentnoga tretmana lika Lucije Stipančić u romanu Posljednji Stipančići, baviti analizom upravo tih elemenata. Nema sumnje kako se kroz Lucijin lik prelamaju proturječni individualni i
društveni motivi. Ono što izaziva pozornost jest točka prijeloma: kritika postaje moguća tek u trenutku kada njezina realizacija više nije moguća.
Koristeći epistemološke uvide Foucaulta, Bachelarda i nazore performativne feminističke kritike (Butler), ali i Novakove estetske preokupacije (Čemu se uči teorija glazbe), u radu će se pokušati odgovoriti na pitanje u kojoj je mjeri moguće govoriti o umjetnički svjesnom činu subvertiranja epohalnoga jezika, a u kojoj je mjeri riječ tek o simptomatičnim ideološkim i diskurzivnim impulsima inherentno nazočnima u svakom
jezičnom iskazu.
Keywords
epistemologija; kritika; Lucija Stipančić; tjelesnost; Vjenceslav Novak
Hrčak ID:
245915
URI
Publication date:
1.12.2020.
Visits: 1.953 *