Preliminary communication
Prilog istraživanju nastavničkog stresa
Katarina Pavičić Dokoza
orcid.org/0000-0002-9918-7906
; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb
Lidija Čilić Burušić
orcid.org/0000-0002-8026-8810
; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb
Koraljka Bakota
orcid.org/0000-0001-6664-5993
; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Zagreb
Abstract
Povećanje obveza i očekivanja s kojima se učitelji svakodnevno susreću u svome poslu, stavlja učiteljsku profesiju među one s povećanom razinom stresa. Upravo spoznaja o povećanju dnevne razine stresa kod učitelja dovela je i do većeg broja istraživanja koja se bave ovom problematikom. Ovim je istraživanjem ispitana razina nastavničkog stresa, kao i odnos između doživljenog stresa i demografskih karakteristika te socijalne podrške i integriteta ličnosti. U istraživanju je sudjelovao 151 učitelj osnovnih škola u Hrvatskoj. Dobiveni rezultati upućuju na umjerenu razinu stresa kod učitelja izazvanu primarno percipiranim stresom vezanim uz neprimjereno ponašanje učenika i radno opterećenje.
Broj djece u razredu nije se pokazao povezanim s ukupnom razinom doživljenog stresa, no bio je povezan sa stresom uzrokovanim neprimjerenim ponašanjem učenika. Veći broj djece u razredu je bio povezan s višom razinom ovog oblika stresa. Ukupna razina stresa bila je statistički značajno negativno povezana sa svim aspektima socijalne podrške i integriteta ličnosti, odnosno doživljeni stres je niži što je socijalna podrška i integritet ličnosti viša. Socijalna podrška i integritet ličnosti u najvećoj mjeri služe kao zaštitni faktor od stresa.
Osnaživanje učitelja svakako treba biti jedna od sastavnica strategija usmjerenih na prevenciju nastavničkog stresa kod odgojno-obrazovnih djelatnika. Buduće edukacije svakako bi trebale uključivati kontinuirano osnaživanje djelatnika u smislu pružanja podrške te usvajanja tehnika suočavanja sa stresom.
Keywords
integritet ličnosti; nastavnički stres; socijalna podrška
Hrčak ID:
249639
URI
Publication date:
1.12.2020.
Visits: 2.161 *