Skip to the main content

Review article

Umijeće nastavnika u poticanju uspješne nastavne klime

Damir Markulin orcid id orcid.org/0000-0002-0362-4543 ; Sveučilište Hercegovina u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Full text: croatian pdf 119 Kb

page 45-60

downloads: 2.811

cite


Abstract

Ovaj rad ima svrhu analizirati, usustaviti i prikazati najvažnije odrednice u tumačenju
i razumijevanju složenih procesa nastave, osobito postupaka stvaranja pozitivnog
razrednog ozračja koje je u visokoj korelaciji s učeničkim postignućima. Vodeći
računa o perspektivama razvoja, i u skladu s interdisciplinarnim promišljanjem,
autor je sistematizirao pregled teorijske misli o razrednom ozračju, horizontalno i
vertikalno ih povezao, osnažio i prikazao interakciju s drugim segmentima nastavnog
procesa i stavovima iz bliskih područja. Obrazložio je ulogu, osobine i kompetencije
nastavnika i učenika te njihovu važnost s više aspekata i teorijskih stajališta.
U stvaranju pozitivnog stava prema nastavi, važna je provedba doživljajno-spoznajne
motivacije. Autor je apostrofirao verbalnu i neverbalnu komunikaciju, osobito kulturu
slušanja sugovornikâ, kao važne odrednice suvremene pedagoške misli u području
edukacijskog procesa te pretpostavke u stvaranju povoljnog razrednog ozračja.
Konačni cilj uspostave pozitivnog razrednog ozračja jest da učenici i nastavnici
odgojno-obrazovni proces dožive zanimljivim i ugodnim bez obzira na psihofizičke,
kulturne, moralne, socijalno-ekonomske, vjerske, etničke i druge razlike i tako ostvare
osobni rast i postignuća u najširem smislu. Budući da razredno ozračje funkcionira
u složenim uvjetima implementacije inkluzije, integracije i multikulturalnosti, od
iznimne je važnosti njihovo istraživanja sa svrhom stvaranja pretpostavki za školu
budućnosti.

Keywords

komunikacija; motivacija; osobine i kompetencije nastavnika; suvremena pedagoška misao

Hrčak ID:

251667

URI

https://hrcak.srce.hr/251667

Publication date:

28.12.2020.

Visits: 3.923 *