Original scientific paper
https://doi.org/10.31192/np.19.1.10
Glazbene preferencije učenika prema durskim i molskim skladbama
Daniela Petrušić
orcid.org/0000-0002-2302-8917
; University of Split, Faculty of Philosophy, Department of Early and Preschool Education, Split, Croatia
Lidija Brkan
Abstract
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati učeničke preferencije klasične glazbe, učeničke preferencije klasične glazbe u duru i u molu te utjecaj poznatosti na učeničke preferencije klasične glazbe. Istraživanje je provedeno u veljači 2019. godine. U okviru istraživanja primijenjen je upitnik općih podataka te skala procjene za ispitivanje preferencija glazbenih ulomaka na uzorku od 250 učenika drugih, trećih, sedmih i osmih razreda osnovne škole. Rezultati potvrđuju da su dob i spol značajni prediktori preferencija klasične glazbe. Djevojčice u odnosu na dječake te mlađi učenici u odnosu na starije učenike preferiraju klasičnu glazbu. Dobiveni rezultati ukazuju na to da učenici preferiraju klasičnu glazbu u molu, nego u duru. Konačno, poznavanje glazbe pokazalo se značajnim faktorom koji utječe na glazbene preferencije učenika, što je u skladu s brojnim dosadašnjim istraživanjima.
Keywords
dur; glazbene preferencije; klasična glazba; mol; nastava glazbe
Hrčak ID:
253817
URI
Publication date:
15.3.2021.
Visits: 1.580 *