Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.34075/cs.56.2.5

Neki elementi međureligijske kompetencije iz perspektive vjeronaučne didaktike

Jadranka Garmaz orcid id orcid.org/0000-0002-5239-1985 ; Catholic faculty of Theology, University of Split, Split, Croatia
Hans Mendl ; University of Passau, Passau, Germany


Full text: croatian pdf 178 Kb

page 253-270

downloads: 414

cite


Abstract

Kontekst religijskog obrazovanja u Europi obilježen je kulturnim, religioznim i svjetonazorskim pluralizmom. Stoga članak iz religijsko didaktičke perspektive obrađuje kriterije i elemente koji pripadaju međureligijskoj kompetenciji u katoličkom vjeronauku.
U prvom se poglavlju analiziraju temeljni pojmovi koji se odnose na učenje o religiji, s posebnim naglaskom na razlikovanje pojmova međureligijska, višereligijska, transreligijska i transverzalna kompetencija. U drugom se poglavlju sažeto prikazuju neki religijsko didaktički kriteriji, elementi i načela međureligijske kompetencije u konfesionalnom katoličkom vjeronauku. U trećem poglavlju otvaraju se nove istraživačke perspektive unutar područja komparativne religijske pedagogije. Pretpostavljajući stavove uvažavanja, spremnosti na promjenu i uspostavljanje prijateljstava, međureligijska se kompetencija dokazuje kao neizostavna upravo u odgoju za suživot u pluralnom društvu. U religijskom obrazovanju ona ima ključnu ulogu u usvajanju stavova i vještina koji omogućuju razvoj tolerancije i poštovanja s obzirom na raznolikost kultura i religija.

Keywords

vjeronaučna didaktika; međureligijska i međukulturna kompetencija; sloboda vjeroispovijesti; mir; solidarnost; bratstvo

Hrčak ID:

258355

URI

https://hrcak.srce.hr/258355

Publication date:

21.6.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.397 *