Original scientific paper
https://doi.org/10.31192/np.19.2.8
Razlike u školskom uspjehu učenika osnovne škole s obzirom na pohađanje programa produženog boravka
Ivana Olujić
orcid.org/0000-0002-6387-3541
; Ministry of Science and Education, Zagreb, Croatia
Nevenka Maras
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia
Abstract
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u školskom uspjehu učenika s obzirom na pohađanje produženog boravka. Istraživanjem je obuhvaćeno 386 učenika (N=386) prvih pet razreda Osnovne škole Većeslava Holjevca u Zagrebu. Korišten je sekundaran izvor podataka, odnosno rad na pedagoškoj dokumentaciji. Korištene su ocjene iz hrvatskog jezika, matematike i prosjek svih ocjena na kraju školske godine 2017./2018. te podaci o pohađanju produženog boravka. Rezultati istraživanja ukazuju na to da učenici koji prva tri razreda pohađaju produženi boravak postižu statistički značajno bolje ocjene iz hrvatskog (p = 0,00), matematike (p = 0,03) i bolji prosjek ocjena (p = 0,00), nego učenici koji ne idu u boravak. Nadalje, rezultati upućuju na to da učenici koji su pohađali boravak, bolje ocjene zadržavaju i u četvrtom te petom razredu. Dobiveni rezultati svakako potiču na promišljanje o dostupnosti programa produženog boravka svim učenicima koji to žele, neovisno o zaposlenosti njihovih roditelja.
Keywords
ocjene; osnovna škola; produženi boravak; školski uspjeh; učenici
Hrčak ID:
260521
URI
Publication date:
16.7.2021.
Visits: 2.659 *