Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.19.2.8

Razlike u školskom uspjehu učenika osnovne škole s obzirom na pohađanje programa produženog boravka

Ivana Olujić orcid id orcid.org/0000-0002-6387-3541 ; Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Zagreb, Hrvatska
Nevenka Maras ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 122 Kb

str. 345-356

preuzimanja: 758

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u školskom uspjehu učenika s obzirom na pohađanje produženog boravka. Istraživanjem je obuhvaćeno 386 učenika (N=386) prvih pet razreda Osnovne škole Većeslava Holjevca u Zagrebu. Korišten je sekundaran izvor podataka, odnosno rad na pedagoškoj dokumentaciji. Korištene su ocjene iz hrvatskog jezika, matematike i prosjek svih ocjena na kraju školske godine 2017./2018. te podaci o pohađanju produženog boravka. Rezultati istraživanja ukazuju na to da učenici koji prva tri razreda pohađaju produženi boravak postižu statistički značajno bolje ocjene iz hrvatskog (p = 0,00), matematike (p = 0,03) i bolji prosjek ocjena (p = 0,00), nego učenici koji ne idu u boravak. Nadalje, rezultati upućuju na to da učenici koji su pohađali boravak, bolje ocjene zadržavaju i u četvrtom te petom razredu. Dobiveni rezultati svakako potiču na promišljanje o dostupnosti programa produženog boravka svim učenicima koji to žele, neovisno o zaposlenosti njihovih roditelja.

Ključne riječi

ocjene; osnovna škola; produženi boravak; školski uspjeh; učenici

Hrčak ID:

260521

URI

https://hrcak.srce.hr/260521

Datum izdavanja:

16.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.638 *