Original scientific paper
https://doi.org/10.5673/sip.59.2.7
Geografija nemjesta; analiza Arena Centra u Zagrebu (makrorazina)
Karlo Mak
orcid.org/0000-0001-7058-0299
; Antun Gustav Matoš Secondary School, Samobor, Croatia
Martina Jakovčić
orcid.org/0000-0001-5555-4383
; Faculty of Science of the University of Zagreb, Department of Geography, Croatia
Abstract
Na temelju Augéovog koncepta nemjesta osmišljen je interpretativni model analize
trgovačkog centra (mikrorazina) te urbanog prostora koji se oko njega stvara (makrorazina). U
svrhu funkcionalnog povezivanja tih dviju razina upotrijebljen je De Certeauov koncept potrošačke
proizvodnje, prema kojem ljudi nisu tek pasivni konzumenti prostora, već nepredvidljivim
prostornim ponašanjem sudjeluju u kreaciji nestabilnih prostornih veza i odnosa. Model
je primijenjen na slučaju zagrebačkog Arena Centra. Ovaj rad donosi rezultate istraživanja na
makrorazini, a temelji se na markerima tranzitnosti koje posjetitelji centra ostavljaju u prostoru.
Oni su detektirani terenskim istraživanjem, kartiranjem, fotografiranjem i metodom promatranja.
Dokazano je da trgovački centar tendira okolni prostor transformirati u nemjesto,
kao i da nemjesta imaju sklonost agregiranja, o čemu svjedoče raznorodne prostorne oznake
tranzitnosti, kao i dinamične morfološke, funkcionalne i demografske promjene.
Keywords
nemjesto; potrošačka proizvodnja; trgovački centar; Arena; Lanište; Jaruščica
Hrčak ID:
265451
URI
Publication date:
12.11.2021.
Visits: 1.821 *