Professional paper
UČENJE U PRIRODI NA PRIMJERU UČENIKA IZ ODJELJENJA PRODUŽENOG BORAVKA U OSNOVNOJ ŠKOLI
Laura Mohorko Kumer
; OŠ Cirkulane-Zavrč
Abstract
Učenje u vanjskim prostorima, na svježem zraku, u ovim je vremenima još važnije. Naravno, uzimajući u obzir više aspekata, to nikako nije jednako učenju između četiri zida. Djeca su u proteklom razdoblju mnogo vremena provodila kod kuće, za računarima. Svi pedagoški radnici svjesni su da kretanje na otvorenom iznimno pozitivno utječe na tjelesni i mentalni razvoj učenika. Često možemo uočiti veću motivaciju djece za učenjem kada se iz zatvorenih prostora „preselimo“ u vanjske, tj. u prirodu. Pritom možemo koristiti bližu ili dalju okolicu škole. U nekim skandinavskim zemljama ovo je već postala trajna praksa u sustavu učenja koja je donijela pozitivne rezultate. S vremenom su i učitelji stekli više znanja o tome kako realizirati kvalitetniju nastavu. Takvo iskustveno učenje sada imamo priliku provoditi upravo u nastavi produženog boravka. To nam omogućuju ciljevi ovog programa. Ovakvom nastavom u prirodi omogućit ćemo učenicima drugačiju percepciju učenja i nastavnog gradiva. Zahvaljujući takvom podučavanju, prirodoslovne, sportske, umjetničke i druge aktivnosti možemo izvoditi vani. Neke se mogu izvoditi na isti način kao u učionici, a za neke je potrebna prikladna organizacija. Naravno, pojavljuju se razne prepreke (vremenske, transportne i sl.). Za ovaj način podučavanja potrebne su pripreme, ali izvođenje je moguće i na jednostavan način. U radu s učenicima u prirodi možemo koristiti prirodne materijale poput kamenja ili drveća.
Keywords
nastava u prirodi, produženi boravak, vanjska učionica, zdrav razvoj, međupredmetna korelacija
Hrčak ID:
265635
URI
Publication date:
1.2.2022.
Visits: 829 *