Skip to the main content

Professional paper

KOMUNIKACIJSKO POUČAVANJE KNJIŽEVNOSTI - OTVARANJE DIJALOGA O PROBLEMIMA ADOLESCENATA

Tatjana Emeršič ; Srednja šola za gostinstvo in turizem Maribor


Full text: croatian pdf 193 Kb

page 187-192

downloads: 170

cite


Abstract

Nastava književnosti u suvremenoj srednjoj školi puno je više od stavljanja teksta u kontekst teorije književnosti i povijesti. Školska interpretacija umjetničkih tekstova također je susret mladog čovjeka sa samim sobom i prilika za upoznavanje svijeta u kojem živi. Čitajući odabrane starije, a posebno suvremene tekstove, učenici se susreću s teškim situacijama i nedaćama književnih likova, koje i sami osjećaju, ali ih često niti ne prepoznaju niti razumiju. Učitelj može proširiti značenje školskog čitanja književnih tekstova u razgovoru s učenicima, u kojem otkriva različite poglede mladih na problematiku, temu, motiv. Na taj način jačamo samosvijest učenika i potičemo ih na rješavanje vlastite nelagode u kojoj bi se mogli naći. U ovom radu predstavljamo školsku interpretaciju kratke priče, u kojoj razvijamo osjetljivost mladih da prepoznaju svoje ili tuđe (emocionalne i fizičke) teškoće i traže pomoć koja bi ublažila ili otklonila probleme.

Keywords

umjetnost pričanja, problemi adolescenata, pomoć

Hrčak ID:

266320

URI

https://hrcak.srce.hr/266320

Publication date:

1.2.2022.

Visits: 523 *