Professional paper
KOMUNIKACIJSKO POUČAVANJE KNJIŽEVNOSTI - OTVARANJE DIJALOGA O PROBLEMIMA ADOLESCENATA
Tatjana Emeršič
; Srednja šola za gostinstvo in turizem Maribor
Abstract
Nastava književnosti u suvremenoj srednjoj školi puno je više od stavljanja teksta u kontekst teorije književnosti i povijesti. Školska interpretacija umjetničkih tekstova također je susret mladog čovjeka sa samim sobom i prilika za upoznavanje svijeta u kojem živi. Čitajući odabrane starije, a posebno suvremene tekstove, učenici se susreću s teškim situacijama i nedaćama književnih likova, koje i sami osjećaju, ali ih često niti ne prepoznaju niti razumiju. Učitelj može proširiti značenje školskog čitanja književnih tekstova u razgovoru s učenicima, u kojem otkriva različite poglede mladih na problematiku, temu, motiv. Na taj način jačamo samosvijest učenika i potičemo ih na rješavanje vlastite nelagode u kojoj bi se mogli naći. U ovom radu predstavljamo školsku interpretaciju kratke priče, u kojoj razvijamo osjetljivost mladih da prepoznaju svoje ili tuđe (emocionalne i fizičke) teškoće i traže pomoć koja bi ublažila ili otklonila probleme.
Keywords
umjetnost pričanja, problemi adolescenata, pomoć
Hrčak ID:
266320
URI
Publication date:
1.2.2022.
Visits: 523 *