Skip to the main content

Review article

Definiranje uloge producenta u filmskoj umjetnosti – primjer dugometražnoga igranoga filma „Ideš? Idem!“

Tamara Puzina ; VERN' University, Zagreb, Croatia
Krešimir Dabo orcid id orcid.org/0000-0001-9260-7384 ; Edward Bernays University College, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 1.199 Kb

page 215-237

downloads: 932

cite

Supplements: 11 - Puizina Dabo.pdf


Abstract

Uloga producenta i njegove zadaće, odnosno odgovornosti u procesu stvaranja filmskoga djela često je nedovoljno jasno shvaćena u javnosti, a gdjekad i pogrješno protumačena, čak i od same struke. Tome zasigurno doprinosi činjenica da su, kroz rane razvojne faze hrvatske kinematografije, producentska zaduženja, kao i ona autorska, na sebe preuzimali upravo redatelji. Dakle, u početcima kreiranja filma nije bilo moguće zadovoljiti potrebne standarde zbog ograničenih resursa, ali i zbog manjka kadra koji se postepeno razvijao zajedno s branšom. Može se reći da je na našim prostorima tek u recentnoj povijesti preuzet zapadnjački model u pristupu realizaciji filma, model po kojem je producentu dodijeljena jedna od najvažnijih uloga, a koja zahtijeva ozbiljan angažman, potpunu predanost i jasno definirane odgovornosti. Ovaj rad bavi se istraživanjem upravo te uloge, obrađuje sve značajne segmente koje ona obuhvaća, a za cilj ima determinirati doprinos filmu od producenta. Osim teorijskoga pregleda, primjerom iz prakse, konkretno u slučaju dugometražnoga igranoga filma, daje se uvid u sve produkcijske korake tijekom stvaranja. U drugom dijelu ovoga rada, analitičkom obradom prikupljenih podataka koji su dobiveni putem anketnoga upitnika i dubinskoga intervjua, vrlo je jasno predočeno u kojoj je mjeri zanimanje producenta prepoznato kao relevantno te što ono podrazumijeva, kako iz perspektive samih suradnika, tako i one krajnjih korisnika, odnosno publike.

Keywords

producent; filmska produkcija; dugometražni igrani film

Hrčak ID:

266373

URI

https://hrcak.srce.hr/266373

Publication date:

6.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.384 *