Skip to the main content

Professional paper

ORIJENTACIJA – MREŽA

Marjanca Dolenc ; Osnovna škola dr. Jožeta Pučnika Črešnjevec


Full text: croatian pdf 399 Kb

page 405-415

downloads: 330

cite


Abstract

Orijentacija predstavlja vrlo važan pojam s kojim se susrećemo u sklopu svakog predmeta. Učenici 1. razreda uče o orijentaciji u prostoru, na listu, tijelu, u bližoj okolici škole, te u vezi s tim uče koristiti različite pojmove (na, ispod, izvan, iznutra, lijevo, desno, gore, ispod itd.). U 1. razredu potrebno je jako dobro utvrditi orijentaciju na listu i u prostoru. Praksa je pokazala da djeca prilikom polaska u školu uglavnom imaju usvojene, utvrđene pojmove, kao što su lijevo-desno, gore-dolje, izvana, iznutra i sl., dok je orijentacija na listu odnosno u bilježnici još uvijek prilično neusvojena. Učenici imaju poteškoća s pisanjem u bilježnice, posebno u bilježnice s linijama i bilježnice s kvadratićima. Znatan broj učenika, unatoč demonstriranju, ne zna kako pravilno okrenuti bilježnicu, gdje početi pisati. Učenici često ispuštaju stranice u bilježnicama, nemaju osjećaj za izostavljanje određenog broja kvadratića (npr. tijekom računanja, kada pređu u drugi red...), redaka, pa se učitelj mora jako potruditi i neprekidno ih upozoravati na ispravnu orijentaciju u bilježnici i prostoru.

Keywords

orijentacija u bilježnici, orijentacija u mreži, didaktička igra, konkretni rad, rad uz uporabu radnih listova, formativno praćenje

Hrčak ID:

268004

URI

https://hrcak.srce.hr/268004

Publication date:

1.2.2022.

Visits: 747 *