Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.31823/d.29.4.4

Interkulturizam u obrazovanju. Značenje za religijskopedagošku praksu i stjecanje kompetencija nastavnika vjeronauka

Ana Thea Filipović orcid id orcid.org/0000-0002-0119-1940 ; Catholic Faculty of Theology, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 229 Kb

page 541-561

downloads: 547

cite


Abstract

Što je interkulturizam i koje je njegovo značenje u obrazovanju? Kako se problematika interkulturnoga odgoja i obrazovanja profilira u kontekstu religijskopedagoške misli i prakse? Zašto je interkulturno obrazovanje važno i za izobrazbu nastavnika vjeronauka? Na postavljena pitanja nastoji se odgovoriti polazeći od temeljnih pojmova i perspektiva te moguće važnosti teme za hrvatski kontekst. Članak se usredotočuje na razvoj ideje interkulturizma kao pedagoškoga koncepta koji izrasta iz problematike američkoga društva u prvoj polovini 20. stoljeća, kao i njegovu recepciju u tamošnjoj religijskoj pedagogiji. Zatim prikazuje razvoj interkulturnoga obrazovanja u Europi u drugoj polovini 20. stoljeća i njegovu religijskopedagošku relevantnost. Potom izlaže novije socijalnofilozofsko utemeljenje interkulturizma, koje ga povezuje s ljudskim pravima te etikom i politikom priz-navanja različitosti. Na toj osnovi elaborira značenje interkulturizma za izobrazbu i kompetencije nastavnika, a posebno nastavnika vjeronauka u odnosu na interkulturno i međureligijsko učenje.

Keywords

razvoj interkulturizma; religijska pedagogija; interkulturno obrazovanje; interkulturno učenje; interkulturna kompetencija; međureligijsko učenje; međureligijska kompetencija

Hrčak ID:

269467

URI

https://hrcak.srce.hr/269467

Publication date:

28.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.879 *