Preliminary communication
https://doi.org/10.17018/portal.2021.8
Alberto Marliani u srcu Bednje
Jelena Pasarić
orcid.org/0000-0002-9363-7857
; Croatian Conservation Institute, Department for Easel Painting, Zagreb, Croatia
Marina Đurović
; Croatian Conservation Institute, Department for Easel Painting, Zagreb, Croatia
Abstract
Objedinjujući rezultate konzervatorsko-restauratorskih, prirodoznanstvenih, povijesnoumjetničkih i povijesnih istraživanja na slici iz dvorca Trakošćan, evidentiranoj pod imenom Neutvrđeni muškarac (možda Maksimilijan I. Habsburški), tekst donosi spoznaje o porijeklu, vremenu nastanka i složenim mijenama slike koja je na jednom platnu nosila tri superponirana portreta triju različitih osoba povezanih s Milanskim Vojvodstvom i obitelji Sforza u tri različita perioda. Otkriveni izvorni renesansni portret iz ranog 16. stoljeća prikazuje plemića Alberta Marlianija i primjer je leonardesknog smjera lombardskog slikarstva visoke renesanse, ali i izniman primjer ranog portretnog slikarstva sačuvan na tlu kontinentalne Hrvatske.
Keywords
Trakošćan; leonardeski; manirizam; Sforza; Marliani; raslojavanje; Maksimilijan I. Habsburg
Hrčak ID:
270796
URI
Publication date:
27.12.2021.
Visits: 1.124 *