Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/mo.28.2.12

Nužnost uvođenja sadržaja etičkoga obrazovanja u nastavu

Dejan Donev orcid id orcid.org/0000-0001-5449-215X ; Institut of Philosophy, Faculty of Philosophy, Ss. Cyril and Methodius University, Skopje, North Macedonia


Full text: croatian pdf 318 Kb

page 37-52

downloads: 496

cite


Abstract

Etičko obrazovanje, kao vrsta filozofskog obrazovanja, danas postaje sve aktualnije. Nastava filozofije nije samo razvoj duha nego i put ka samosvijesti i svijesti o ljudskoj dužnosti. Etičke spoznaje i osjećaji osnova su za ljudski, moralni i intelektualni razvoj ličnosti. Mlada ličnost se u susretu s etičkom problematikom i sadržajima uklapa u realnost svijeta kao ljudsko djelo. Kroz etiku ona uspijeva spoznati da je ličnost kontinuitet, ali i progres; da je ličnost dio svoje male zajednice, ali i sastavnica cjeline svijeta. Etičko obrazovanje zanima se za to kako čovjek postaje etička ličnost, jedinka koja slobodno sudi, gradi i razvija moral; što je sadržaj moralne izgradnje ličnosti te koji su stadiji kroz koje ličnost prolazi na tom složenom putu samoizgradnje, od nesvjesnog bića ka biću koje svjesno gradi dobar svijet, ispravne etičke vrijednosti i moralne principe. Dakle, zadatak nije samo stvaranje moralne ličnosti kao jedinke koja »provodi« moral nego je zadatak stvoriti i etički subjekt, tj. ličnost koja slobodno i odgovorno razmišlja i sudi, koja gradi i razvija moral te nove moralne norme. Iz tog je razloga nužno uvođenje kolegija etičkoga obrazovanja u nastavu na sve tri obrazovne razine.

Keywords

etičko obrazovanje; etika; moralni odgoj; filozofija; etički subjekt

Hrčak ID:

271351

URI

https://hrcak.srce.hr/271351

Publication date:

25.1.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.593 *