Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/mo.28.2.8

Brižnost nastavnika iz perspektive učenika i nastavnika: Implikacije za inicijalno obrazovanje nastavnika

Sanja Simel Pranjić orcid id orcid.org/0000-0003-2485-6068 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 366 Kb

page 127-149

downloads: 671

cite


Abstract

Hrvatski odgojno-obrazovni sustav se, kao i sustavi u drugim zemljama, u današnjem vremenu suočava s različitim izazovima – od porasta rizika u mentalnom zdravlju i vršnjačkog nasilja do nezadovoljstva učenika školom. U odgovaranju na te izazove potrebno je krenuti od kontekstualnih faktora, poput odnosa učenika i nastavnika. Budući da je brižan odnos nastavnika i učenika ključan preduvjet za cjeloviti razvoj učenika te njihov školski uspjeh, nužno je utvrditi prepreke koje mogu ugroziti razvoj takvog odnosa. U dosadašnjim istraživanjima uočeno je kako učenici i nastavnici u određenim uvjetima različito percipiraju i doživljavaju brižnost nastavnika, što može onemogućiti razvoj njihove bliskosti i povezanosti. Stoga, cilj ovoga rada je prikazati, analizirati i interpretirati razlike u viđenjima brižnog ponašanja nastavnika iz perspektive učenika i nastavnika. Dok nastavnici svoju brižnost najčešće shvaćaju u (profesionalnom) kontekstu podrške koju pružaju učenicima u procesu učenja, učenici ju pak shvaćaju u osobnijem kontekstu i osjećaju bliskosti s nastavnikom.

Keywords

brižnost; odgoj; odnos učenika i nastavnika; pedagogija odnosa

Hrčak ID:

271355

URI

https://hrcak.srce.hr/271355

Publication date:

25.1.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.911 *