Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.51650/ezrvs.16.1-2.4

POTREBE I PONAŠANJE POTROŠAČA – PRIMJER COCA-COLE

Boris Marjanović orcid id orcid.org/0000-0002-1132-6079 ; Istrian Polytechnic, Pula, Croatia
Bojan Stanimirović


Full text: croatian pdf 85 Kb

page 49-57

downloads: 1.259

cite


Abstract

Za postizanje konkurentske prednosti izuzetno je važno prepoznati potrebe potrošača bolje od konkurencije i definirati kriterije vrijednosti koje potrošači primjenjuju pri vrednovanju alternativa. Iz analize u ovome radu pokušalo se identificirati potrebe koje Coca-Cola ispunjava na temelju kriterija obilježja proizvoda i ostalih aktivnosti koje su sistematizirane prema Maslowljevoj hijerarhiji. Utvrđeno je postojanje cijelog niza mogućih potreba. Naime, potrebe se u najmanjoj mjeri klasificiraju u kategoriju fizioloških potreba, što iznenađuje jer napitak ipak služi za zadovoljenje temeljne potrebe gašenja žeđi, a u najvećoj se mjeri odnose na potrebe za samoaktualizacijom. Moguće je zaključiti da kola napitci zadovoljavaju cijeli jedan skup potreba potrošača, a ne samo jednu potrebu.

Keywords

marketing, potrebe, ponašanje potrošača, Coca-Cola, Maslovljeva hijerarhija potreba.

Hrčak ID:

280510

URI

https://hrcak.srce.hr/280510

Publication date:

16.7.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 2.787 *