Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31192/np.20.3.7

Zagrebačka pijanistička škola u kontekstu europskog pijanističkog nasljeđa

Martina Mičija Palić orcid id orcid.org/0000-0003-2726-1107 ; University of Zagreb, Faculty of Teachers Education, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 207 Kb

page 571-585

downloads: 222

cite


Abstract

Tematika tradicionalnih nacionalnih pijanističkih škola tek se posljednjih godina pojavljuje u malobrojnim znanstvenim radovima i istraživanjima. Iako većina profesionalnih pijanista razlikuje najznačajnije pijanističke škole poput francuske, austrijsko-njemačke i ruske, odlike pojedinih pijanističkih škola, njihove sličnosti i razlike, analiziraju se najčešće pregledom pijanističke djelatnosti njihovih eksponenata – pojedinih pijanista i glasovirskih pedagoga. Značajniji doprinos proučavanju pijanističkih škola prezentirali su u svojim znanstvenoistraživačkim radovima pijanisti Sofia Lourenço i Wojciech Wisniewski, čija će se istraživanja uzeti kao teorijsko polazište za proučavanje ove tematike. Pregledom najznačajnijih pijanističkih škola u ovom će se radu nastojati definirati i pozicionirati zagrebačka pijanistička škola uz prikaz njezine uloge u obrazovanju pijanista i glasovirskih pedagoga. Budući da o utjecaju pijanističkih škola u našoj sredini i o zagrebačkoj pijanističkoj školi nema značajnijih znanstvenih istraživanja, poseban segment ovoga rada donosi rezultate anketnog ispitivanja koji odgovaraju na pitanja vezana uz tradiciju i utjecaj zagrebačke pijanističke škole na suvremene tendencije hrvatskog pijanizma, pokazujući da većina ispitanika poznaje navedenu tematiku i njezino značenje, ali se samo 35 % smatra pripadnicima pojedinih pijanističkih škola, što je u suglasju s tendencijama univerzifikacije suvremenog pijanizma.

Keywords

glasovir; pijanističke škole; pijanizam; Svetislav Stančić; zagrebačka pijanistička škola

Hrčak ID:

285755

URI

https://hrcak.srce.hr/285755

Publication date:

16.11.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 590 *