Review article
https://doi.org/10.38190/ope.12.2.8
Utjecaj poslovnog okruženja na razvoj industrije turizma u Republici Hrvatskoj
Ante Peroš
; European Business School Zagreb
Ivica Katavić
orcid.org/0000-0001-5899-5301
; University College for Security
Abstract
Rad analizira utjecaje poslovnog okruženja na razvoj turističke industrije. U sjeni neizvjesnosti pandemijskog COVID-19 razdoblja uzima se očuvan kontekst kontinuuma proizvoda i usluga za primjer opstanka civilizacije u svijetu. Problem koji je potaknuo ovo istraživanje je konflikt nedovoljne održivosti postojećeg oblika turizma i nemogućnosti provedbe inovativnih oblika turizma. Stoga je glavni cilj istraživanja bio utvrditi kako i koliko pojedini čimbenici poslovnog okruženja utječu na razvoj turizma u Republici Hrvatskoj. U radu se provelo istraživanje anonimnim anketnim upitnikom na populaciji korisnika turističkih usluga, a veličina uzorka je bila 60 (N=60) ispitanika. Rezultati istraživanja pokazuju da su prije i tijekom pandemije uočene pojave koje sugeriraju promjenu sadašnjeg modela upravljanja na nove strateške nakane. Obrazlažu se konkurentske strategije i inovativni modeli, s ciljem održivosti ostalih sektorskih industrija. Komparativne prednosti industrija s ulaganjima uz turizam doprinose razvoju MSP RH. Provode se sinergije strategija i taktika za unapređenje proizvoda i usluga u industriji turizma, sporta i slobodnog vremena. Iniciraju se zakoni i mjere ostanka stanovništva, koje su ujedno programi povratka iseljeništva u RH.
Keywords
utjecaji; poboljšava; unapređuje; okružje; održivo; cjelogodišnje
Hrčak ID:
290016
URI
Publication date:
30.12.2022.
Visits: 1.556 *