Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.46672/zsl.7.8.7

Utjecaj pandemije COVID-19 na poslovanje platforme Uber

Joško Lozić orcid id orcid.org/0000-0001-5568-5279 ; University North, Koprivnica, Croatia
Katerina Fotova Čiković orcid id orcid.org/0000-0003-0138-1362 ; University North, Koprivnica, Croatia
Ines Lozić ; Centar za financijska vještačenja, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 381 Kb

page 103-117

downloads: 160

cite


Abstract

Cilj je rada analizirati utjecaj pandemije COVID-19 na poslovne rezultate globalne platforme Uber. U tom kontekstu, analizirat će se poslovni rezultati te trendovi broja korisnika prije i za vrijeme trajanja pandemije. U istraživanju se koriste službeni podaci koja je objavila korporacija Uber, a kombiniraju se s znanstvenom literaturom relevantnom za to područje istraživanja. Analiza se temelji na odabranim financijskim pokazateljima koji se stavljaju u odnos s odabranim pokazateljima kretanja broja korisnika. Istraživanje i analiza fokusira se na tri temeljna istraživačka pitanja koja odražavaju svrhu istraživanja. Rezultati istraživanja su pokazali značajan utjecaj pandemije COVID-19 na poslovne rezultate platforme. Isto tako, rezultati istraživanja ukazali su na uspješne menadžerske strategije diversifikacije prihoda kako bi se ublažio negativan utjecaj pandemije na ukupne prihode. Zaključno, COVID-19 značajno se odrazio na poslovni rezultat platforme. S jedne strane, u vrijeme pandemije COVID-19, odnosno zatvaranja gospodarstava, značajno su pali prihodi i broj vožnji u prijevozu putnika. S druge strane, platforma je značajno razvila poslovanje u segmentu prijevoza hrane i drugih potrepština na kućna vrata. Otvaranjem gospodarstava i vraćanjem u životne navike prije pandemije platforma se ubrzano vraća na prijašnje poslovne rezultate.

Keywords

Uber; disrupcija; ekonomija platformi; COVID-19

Hrčak ID:

294119

URI

https://hrcak.srce.hr/294119

Publication date:

30.12.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 438 *