Skip to the main content

Meeting abstract

PSIHOLOŠKI ASPEKTI POREMEĆAJA UČENJA

Iva Prvčić ; Pediatric Clinic, Children’s Hospital Zagreb, Zagreb, Croatia
Mihaela Rister Zec ; Pediatric Clinic, Children’s Hospital Zagreb, Zagreb, Croatia
Irma Barišić ; Pediatric Clinic, Children’s Hospital Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian doc 30 Kb

page 213-213

downloads: 1.930

cite

Full text: english doc 30 Kb

page 213-214

downloads: 648

cite


Abstract

Poremećaji učenja su heterogena dijagnostička kategorija. U užem smislu pod poremećajima učenja podrazumijevaju se specifični poremećaji čitanja, pismenog izražavanja te matematičkih sposobnosti. S druge strane, poremećaje učenja može se promatrati kroz četiri klastera simptoma koji se međusobno ne isključuju: 1. disleksija; 2. motorno-perceptivne poteškoće; 3. govorno-jezična kašnjenja; 4. hiperaktivnost.
U kliničkoj praksi ovaj neurorazvojni poremećaj dijagnosticira se u školskoj dobi. Najčešći razlog upućivanja djeteta na obradu kliničkom psihologu su značajnije poteškoće u svladavanju školskog programa ili djetetove poteškoće u prilagodbi i funkcioniranju u školi. One se očituju ponašajnem i emocionalnom smetnjama, u čijoj se osnovi dijagnosticiraju potrškoće učenja.Budući da je akademski uspjeh vrlo važan za samopoštovanje kod većine djece, poteškoće na tom planu mogu dovesti do brojnih kratkoročnih i dugoročnih posljedica u djetetovom funkcioniranju u užem i širem socijalnom kontekstu. Najčešće kratkoročne posljedice uključuju nisko akademsko i opće samopoštovanje, sniženu motivaciju za izvršavanje školskih obveza, smetnje ponašanja, preopterećenost, teškoće u odnosima s vršnjacima te učestale konflikte unutar obitelji. Dugoročne posljedice najčešće uključuju razvoj psihosomatskih bolesti, poteškoće na planu doživljavanja (depresija, anksioznost) kao i značajnije smetnje ponašanja. Longitudinalna praćenja pokazuju da postoje i određene posljedice na funkcioniranje pojedinaca u odrasloj dobi.
Stoga je važna rana i adekvatna dijagnostika, utvrđivanje specifičnih kognitivnih deficita i snaga, razvoj individualnih modela intervencije, koji obuhvaćaju direktan rad s djetetom, savjetovanje i pomoć roditeljima te suradnja sa školom radi određivanja adekvatnog oblika školovanja i specifičnih strategija pomoći djetetu u školi.

Keywords

Hrčak ID:

29655

URI

https://hrcak.srce.hr/29655

Publication date:

18.11.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 5.769 *