hrcak mascot   Srce   HID

Sažetak sa skupa

PSIHOLOŠKI ASPEKTI POREMEĆAJA UČENJA

Iva Prvčić ; Klinika za dječje bolesti Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Mihaela Rister Zec ; Klinika za dječje bolesti Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Irma Barišić ; Klinika za dječje bolesti Zagreb, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, doc (30 KB) str. 213-213 preuzimanja: 1.423* citiraj
APA 6th Edition
Prvčić, I., Rister Zec, M. i Barišić, I. (2008). PSIHOLOŠKI ASPEKTI POREMEĆAJA UČENJA. Paediatria Croatica, 52 (3), 213-213. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/29655
MLA 8th Edition
Prvčić, Iva, et al. "PSIHOLOŠKI ASPEKTI POREMEĆAJA UČENJA." Paediatria Croatica, vol. 52, br. 3, 2008, str. 213-213. https://hrcak.srce.hr/29655. Citirano 21.10.2019.
Chicago 17th Edition
Prvčić, Iva, Mihaela Rister Zec i Irma Barišić. "PSIHOLOŠKI ASPEKTI POREMEĆAJA UČENJA." Paediatria Croatica 52, br. 3 (2008): 213-213. https://hrcak.srce.hr/29655
Harvard
Prvčić, I., Rister Zec, M., i Barišić, I. (2008). 'PSIHOLOŠKI ASPEKTI POREMEĆAJA UČENJA', Paediatria Croatica, 52(3), str. 213-213. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/29655 (Datum pristupa: 21.10.2019.)
Vancouver
Prvčić I, Rister Zec M, Barišić I. PSIHOLOŠKI ASPEKTI POREMEĆAJA UČENJA. Paediatria Croatica [Internet]. 2008 [pristupljeno 21.10.2019.];52(3):213-213. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29655
IEEE
I. Prvčić, M. Rister Zec i I. Barišić, "PSIHOLOŠKI ASPEKTI POREMEĆAJA UČENJA", Paediatria Croatica, vol.52, br. 3, str. 213-213, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29655. [Citirano: 21.10.2019.]
Puni tekst: engleski, doc (30 KB) str. 213-214 preuzimanja: 479* citiraj
APA 6th Edition
Prvčić, I., Rister Zec, M. i Barišić, I. (2008). PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF LEARNING DISABILITIES. Paediatria Croatica, 52 (3), 213-214. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/29655
MLA 8th Edition
Prvčić, Iva, et al. "PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF LEARNING DISABILITIES." Paediatria Croatica, vol. 52, br. 3, 2008, str. 213-214. https://hrcak.srce.hr/29655. Citirano 21.10.2019.
Chicago 17th Edition
Prvčić, Iva, Mihaela Rister Zec i Irma Barišić. "PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF LEARNING DISABILITIES." Paediatria Croatica 52, br. 3 (2008): 213-214. https://hrcak.srce.hr/29655
Harvard
Prvčić, I., Rister Zec, M., i Barišić, I. (2008). 'PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF LEARNING DISABILITIES', Paediatria Croatica, 52(3), str. 213-214. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/29655 (Datum pristupa: 21.10.2019.)
Vancouver
Prvčić I, Rister Zec M, Barišić I. PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF LEARNING DISABILITIES. Paediatria Croatica [Internet]. 2008 [pristupljeno 21.10.2019.];52(3):213-214. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29655
IEEE
I. Prvčić, M. Rister Zec i I. Barišić, "PSYCHOLOGICAL ASPECTS OF LEARNING DISABILITIES", Paediatria Croatica, vol.52, br. 3, str. 213-214, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29655. [Citirano: 21.10.2019.]

Sažetak
Poremećaji učenja su heterogena dijagnostička kategorija. U užem smislu pod poremećajima učenja podrazumijevaju se specifični poremećaji čitanja, pismenog izražavanja te matematičkih sposobnosti. S druge strane, poremećaje učenja može se promatrati kroz četiri klastera simptoma koji se međusobno ne isključuju: 1. disleksija; 2. motorno-perceptivne poteškoće; 3. govorno-jezična kašnjenja; 4. hiperaktivnost.
U kliničkoj praksi ovaj neurorazvojni poremećaj dijagnosticira se u školskoj dobi. Najčešći razlog upućivanja djeteta na obradu kliničkom psihologu su značajnije poteškoće u svladavanju školskog programa ili djetetove poteškoće u prilagodbi i funkcioniranju u školi. One se očituju ponašajnem i emocionalnom smetnjama, u čijoj se osnovi dijagnosticiraju potrškoće učenja.Budući da je akademski uspjeh vrlo važan za samopoštovanje kod većine djece, poteškoće na tom planu mogu dovesti do brojnih kratkoročnih i dugoročnih posljedica u djetetovom funkcioniranju u užem i širem socijalnom kontekstu. Najčešće kratkoročne posljedice uključuju nisko akademsko i opće samopoštovanje, sniženu motivaciju za izvršavanje školskih obveza, smetnje ponašanja, preopterećenost, teškoće u odnosima s vršnjacima te učestale konflikte unutar obitelji. Dugoročne posljedice najčešće uključuju razvoj psihosomatskih bolesti, poteškoće na planu doživljavanja (depresija, anksioznost) kao i značajnije smetnje ponašanja. Longitudinalna praćenja pokazuju da postoje i određene posljedice na funkcioniranje pojedinaca u odrasloj dobi.
Stoga je važna rana i adekvatna dijagnostika, utvrđivanje specifičnih kognitivnih deficita i snaga, razvoj individualnih modela intervencije, koji obuhvaćaju direktan rad s djetetom, savjetovanje i pomoć roditeljima te suradnja sa školom radi određivanja adekvatnog oblika školovanja i specifičnih strategija pomoći djetetu u školi.

Hrčak ID: 29655

URI
https://hrcak.srce.hr/29655

[engleski]

Posjeta: 3.945 *