Professional paper
AKTIVNOSTI ZA POTICANJE GOVORA KOD DJECE DO 4 GODINE
Ingrid Starc
; Osnovna škola Ljubo Šercer, Kočevje, Slovenija
Abstract
Razvoj govora i jezika iznimno je važan u odrastanju djeteta. To mu omogućuje život u zajednici. Govor i jezik sastavni su dijelovi verbalne komunikacije koji su povezani s različitim procesima, ali su i usko isprepleteni. Govor uključuje artikulaciju, izgovor riječi, korištenje glasnica, ritam govora. Jezik se, s druge strane, odnosi na cjelokupni simbolički sustav i na riječi koje su dio određenog istog jezika. Razvoj govora i jezika odvija se određenim slijedom. Međutim, postoje velike razlike između djece u brzini, tempu i dosljednosti napredovanja. Razni autori daju podatke o prosječnom očekivanom govorno-jezičnom razvoju djeteta. Neka djeca će se razvijati doslovno u skladu s tim prekretnicama, dok će druga odstupiti od tih prekretnica, ali će njihov razvoj i dalje biti primjeren. Međutim, kada razvoj govora i jezika značajno odstupa, potrebno je obratiti se logopedu. U ovom ću članku napisati neke aktivnosti i preporuke koje su prikladne za određeno dobno razdoblje (do tri godine) s obzirom na prosječni jezični razvoj. Ako se primijeti da se dijete izražava i razumije jezik na nižoj razini, koriste se lakše aktivnosti.
Keywords
govorno-jezični razvoj, kašnjenje, aktivnosti.
Hrčak ID:
303062
URI
Publication date:
1.7.2023.
Visits: 2.131 *