Professional paper
POZITIVNA PSIHOLOGIJA U ŠKOLI
Anja Sever
; Osnovna škola Livade Izola
Abstract
Osnovnu školu pohađaju učenici koji se međusobno razlikuju po mnogim osobinama, sposobnostima i školskom uspjehu. Zadaća škole je omogućiti i podržati optimalan razvoj i napredak svakog od njih. U skladu s tim, osnovnu misiju škole, širenje i produbljivanje znanja učenika te razvoj učeničkih kognitivnih kompetencija, neophodno je nadopuniti, tj. kombinirati s misijom brige o cjelovitom razvoju djece. Znanja, vještine i oblici ponašanja, formirani tijekom školovanja, oblikuju načine postupanja i odlučivanja učenika u budućnosti [9]. Zadaća škole je podržati kod djece razvoj osobina, strategija, vještina i kompetencija, koje će omogućiti uspješno suočavanje s različitim životnim izazovima, te poticati kvalitetu života i dobrobit pojedinaca. Pozitivna psihologija pruža dobru osnovu za poboljšanje osjećaja kvalitete života i zadovoljstva svih dionika odgojno-obrazovnog procesa. Jedan od alata iz područja pozitivne psihologije koji se može koristiti u školama je tzv. PERMA model. Svakodnevnu školsku praksu obogaćuje aktivnostima koje poboljšavaju kvalitetu odnosa i psihičke dobrobiti.
Keywords
škola, pozitivna psihologija, subjektivna dobrobit, PERMA model.
Hrčak ID:
303962
URI
Publication date:
1.7.2023.
Visits: 989 *