Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.59549/n.164.1-2.7

Montessori metoda odgoja i obrazovanja – pregled istraživanja od 2017. do 2022. godine

Ena Stevović Havaić orcid id orcid.org/0009-0000-2442-3567 ; Tehnička škola Rijeka


Full text: croatian pdf 292 Kb

page 121-143

downloads: 915

cite


Abstract

Montessori metoda odgoja i obrazovanja jedna je od najpoznatijih alternativnih
metoda u svijetu, naročito u institucijama predškolskog odgoja. Znanstveno-
istraživački radovi od 2017. do 2022. pokazuju napredak u pogledu uzorkovanja
te odgovora na pitanja koji su to točno elementi Montessori metode
i pedagogije koji utječu na postizanje boljih rezultata djece koja pohađaju
ustanove Montessori pedagogije2 u odnosu na tradicionalno školovanu djecu.
Iako su rezultati istraživanja još uvijek kontradiktorni u pogledu izvršnih funkcija,
kreativnosti i matematičkih vještina, vidljivo je da polaznici Montessorija
postižu bolje rezultate u područjima kognitivnog, socijalnog i emocionalnog
razvoja. U ovom se radu kritički promatraju nedostatci u istraživanjima i nude
se prijedlozi za poboljšanje i posljedično smanjenje kontradiktornosti u određenim
varijablama rezultata.

Keywords

alternativne škole, emocionalni razvoj, kreativnost, kognitivni razvoj, predškolski odgoj, socijalne vještine

Hrčak ID:

304477

URI

https://hrcak.srce.hr/304477

Publication date:

30.6.2023.

Visits: 1.712 *