Professional paper
PRIMJER PROMICANJA ČITALAČKE PISMENOSTI U ČETVRTOM RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE U PRODUŽENOM BORAVKU
Maruša Klopčič
; OŠ Valentina Vodnika, Ljubljana
Abstract
U Sloveniji je na posljednjem testiranju čitalačke pismenosti učenika četvrtih razreda zabilježen pad njihove čitalačke pismenosti. U svrhu poboljšanja motivacije za čitanje, u članku su prikazana dva primjera poticanja čitanja u produženom boravku u sklopu proširenog programa slovenske osnovne škole.U školskoj godini 2022/2023 grupa od 25 učenika četvrtih razreda bila je uključena u dva nivoa poticanja čitanja – čitanje na glas učiteljice i aktivnost pod nazivom „Razredni knjigoljubac“. U prvu aktivnost bili su uključeni svi učenici odjela. Ukupno su pročitali osam opsežnijih književnih djela. U drugu aktivnost učenici su bili uključeni prema vlastitom interesu odnosno motivaciji. U aktivnosti je sudjelovalo 20 učenika, a uspješno ju je završilo 75 % sudionika.Obje aktivnosti pokazale su se uspješnim motivacijskim sredstvom za promicanje čitanja kod učenika četvrtih razreda. Samim time sadržaji pročitanih knjiga poticajno su djelovali i na ostale aktivnosti koje su se provodile tijekom produženog boravka.
Keywords
čitalačka pismenost, motivacija, čitanje naglas, „Razredni knjigoljubac“
Hrčak ID:
308694
URI
Publication date:
1.11.2023.
Visits: 384 *