Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

PRIMJER PROMICANJA ČITALAČKE PISMENOSTI U ČETVRTOM RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE U PRODUŽENOM BORAVKU

Maruša Klopčič ; OŠ Valentina Vodnika, Ljubljana 


Puni tekst: hrvatski pdf 375 Kb

str. 110-116

preuzimanja: 119

citiraj


Sažetak

U Sloveniji je na posljednjem testiranju čitalačke pismenosti učenika četvrtih razreda zabilježen pad njihove čitalačke pismenosti. U svrhu poboljšanja motivacije za čitanje, u članku su prikazana dva primjera poticanja čitanja u produženom boravku u sklopu proširenog programa slovenske osnovne škole.U školskoj godini 2022/2023 grupa od 25 učenika četvrtih razreda bila je uključena u dva nivoa poticanja čitanja – čitanje na glas učiteljice i aktivnost pod nazivom „Razredni knjigoljubac“. U prvu aktivnost bili su uključeni svi učenici odjela. Ukupno su pročitali osam opsežnijih književnih djela. U drugu aktivnost učenici su bili uključeni prema vlastitom interesu odnosno motivaciji. U aktivnosti je sudjelovalo 20 učenika, a uspješno ju je završilo 75 % sudionika.Obje aktivnosti pokazale su se uspješnim motivacijskim sredstvom za promicanje čitanja kod učenika četvrtih razreda. Samim time sadržaji pročitanih knjiga poticajno su djelovali i na ostale aktivnosti koje su se provodile tijekom produženog boravka.

Ključne riječi

čitalačka pismenost, motivacija, čitanje naglas, „Razredni knjigoljubac“

Hrčak ID:

308694

URI

https://hrcak.srce.hr/308694

Datum izdavanja:

1.11.2023.

Posjeta: 333 *