Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.59549/n.165.1-2.8

Težnja za emancipacijom kroz obrazovanje u svjetlu kritičke teorije

Daliborka Pašić ; University of Zagreb *

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 190 Kb

page 161-171

downloads: 169

cite

Full text: english pdf 101 Kb

page 161-171

downloads: 61

cite


Abstract

Rad se bavi konceptom emancipacije kroz obrazovanje u svjetlu kritičke teorije s fokusom na kritičkoj pedagogiji i kritičkoj obrazovnoj znanosti. Koncept emancipacije nosi dvostruko značenje, oslobođenje od podčinjavanja i težnju za zrelošću. Uključuje osobno i društveno oslobođenje potičući kritičko razmišljanje i djelovanje protiv nepravde. Kritička teorija s korijenima u Frankfurtskoj školi temeljni je okvir za propitivanje odnosa moći i promicanje transformacije društva. Kritička znanost o obrazovanju (Mollenhauer, Klafki i Giesecke) donosi zrelost kao cilj i svrhu odgojnih/obrazovnih mjera. Kritička pedagogija, osobito inspirirana Paulom Freireom, naglašava važnost dijaloga, kritičkog mišljenja i djelovanja te zagovara obrazovanje za emancipaciju. Rad prikazuje kako je težnja za emancipacijom kroz obrazovanje jedan od vrhunskih koncepata obrazovne teorije uopće.

Keywords

kritička znanost o obrazovanju; kritička pedagogija; Paulo Freire

Hrčak ID:

317989

URI

https://hrcak.srce.hr/317989

Publication date:

17.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 537 *