Pregledni rad
https://doi.org/10.59549/n.165.1-2.8
Težnja za emancipacijom kroz obrazovanje u svjetlu kritičke teorije
Daliborka Pašić
; Sveučilište u Zagrebu
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Rad se bavi konceptom emancipacije kroz obrazovanje u svjetlu kritičke teorije s fokusom na kritičkoj pedagogiji i kritičkoj obrazovnoj znanosti. Koncept emancipacije nosi dvostruko značenje, oslobođenje od podčinjavanja i težnju za zrelošću. Uključuje osobno i društveno oslobođenje potičući kritičko razmišljanje i djelovanje protiv nepravde. Kritička teorija s korijenima u Frankfurtskoj školi temeljni je okvir za propitivanje odnosa moći i promicanje transformacije društva. Kritička znanost o obrazovanju (Mollenhauer, Klafki i Giesecke) donosi zrelost kao cilj i svrhu odgojnih/obrazovnih mjera. Kritička pedagogija, osobito inspirirana Paulom Freireom, naglašava važnost dijaloga, kritičkog mišljenja i djelovanja te zagovara obrazovanje za emancipaciju. Rad prikazuje kako je težnja za emancipacijom kroz obrazovanje jedan od vrhunskih koncepata obrazovne teorije uopće.
Ključne riječi
kritička znanost o obrazovanju; kritička pedagogija; Paulo Freire
Hrčak ID:
317989
URI
Datum izdavanja:
17.6.2024.
Posjeta: 645 *