Review article
Digitalno krizno komuniciranje u turizmu – studija slučaja erupcije vulkana Cumbre Vieja1
Valentina Pervan
orcid.org/0009-0005-5516-6950
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti, Hrvatska
Hrvoje Jakopović
orcid.org/0000-0002-9846-9952
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet političkih znanosti, Hrvatska
Abstract
Svrha ovog rada je dati odgovore na ključno pitanje u kriznim situacijama koje su povezane
s turizmom, a to je kako upravljati kriznom komunikacijom uslijed prirodnih katastrofa putem
digitalnih kanala. S tom svrhom odabran je recentniji slučaj erupcije vulkana Cumbre Vieja.
Autori su istražili kako je turistička zajednica La Palma upravljala kriznom komunikacijom.
U okviru studije slučaja erupcije vulkana Cumbre Vieja, analiziran je sadržaj objava turističke
zajednice La Palma u kriznom periodu na Twitteru. Istraživanje je provedeno na uzorku od
307 objava na španjolskom i engleskom jeziku koje se nalaze na službenom Twitter profilu
turističke zajednice La Palma. Rezultati istraživanja pokazali su kako je turistička zajednica La
Palma intenzivirala svoju komunikaciju s korisnicima Twittera u akutnoj fazi krize povezanoj
s erupcijom vulkana te da su njihove ključne poruke tijekom komuniciranja krize bile ciljane i
jednostavne. Dodatno, istraživanje je pokazalo kako je važno unaprijed imati definiranu kriznu
komunikacijsku strategiju kako bi se pravovremeno odgovorilo na nepredviđene situacije. Utvrđeno je kako su društvene mreže danas postale nezaobilazni kanal za komunikaciju i stjecanje povjerenja tijekom kriznih situacija. Ova studija donosi neke važne aspekte upravljanja kriznim komuniciranjem u turizmu i doprinosi razumijevanju važnosti komunikacije u očuvanju ugleda turističke destinacije tijekom kriznih događaja.
Keywords
krizno komuniciranje, turizam, Cumbre Vieja, prirodne katastrofe
Hrčak ID:
318001
URI
Publication date:
18.6.2024.
Visits: 489 *