Review article
https://doi.org/10.46917/st.15.1.7
Percepcija Eurovizije kao političko-zabavnog događaja među mladima
Korina Terek
; Veleučilište Bernays, Zagreb, Hrvatska
Dejan Gluvačević
; Veleučilište Bernays, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Eurovizija je započela kao natjecanje u pjevanju čiji je cilj bio povezati
i ujediniti zemlje koje u njemu sudjeluju. Kao takvo, natjecanje je
zamišljeno kao apolitično. Međutim, u posljednjih deset godina, vidi
se značajan pomak u percepciji toga što se smatra pjesmom u duhu
Eurovizije i koliko poruka pjesme postaje važna. Ta je razlika postala
očigledna u velikoj razlici između rezultata ocjenjivanja žirija i publike.
Svrha ovoga rada je prikazati kako se Eurovizija kao natjecanje razvila
do danas i koji su to politički i društveni faktori utjecali na to, a cilj
istraživanja je ispitati kakav pogled mladi imaju na Euroviziju, što oni
smatraju njezinim najvažnijim aspektom; zabavu, politiku ili nešto
posve drugo. Istraživanje putem online upitnika pokazalo je da mladi
doista pridaju politici više značenja nego starije generacije, ali da i
na Euroviziju prvenstveno gledaju kao na zabavni event s pretežno
pozitivnom konotacijom. S obzirom na manjak istraživanja koja se bave
Eurovizijom i koja su provedena online, bilo bi poželjno kada bi se slična
istraživanja provela na još većem uzorku kako bi se pomnije proučila
razlika u rodnoj opredijeljenosti ispitanika koji su bili dio istraživanja
online i na eventima uživo.
Keywords
Eurovizija; politika; zabava; percepcija; mladi
Hrčak ID:
324788
URI
Publication date:
21.12.2024.
Visits: 0 *