Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.46917/st.15.1.7

Percepcija Eurovizije kao političko-zabavnog događaja među mladima

Korina Terek ; Veleučilište Bernays, Zagreb, Hrvatska
Dejan Gluvačević ; Veleučilište Bernays, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 825 Kb

str. 135-157

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Eurovizija je započela kao natjecanje u pjevanju čiji je cilj bio povezati
i ujediniti zemlje koje u njemu sudjeluju. Kao takvo, natjecanje je
zamišljeno kao apolitično. Međutim, u posljednjih deset godina, vidi
se značajan pomak u percepciji toga što se smatra pjesmom u duhu
Eurovizije i koliko poruka pjesme postaje važna. Ta je razlika postala
očigledna u velikoj razlici između rezultata ocjenjivanja žirija i publike.
Svrha ovoga rada je prikazati kako se Eurovizija kao natjecanje razvila
do danas i koji su to politički i društveni faktori utjecali na to, a cilj
istraživanja je ispitati kakav pogled mladi imaju na Euroviziju, što oni
smatraju njezinim najvažnijim aspektom; zabavu, politiku ili nešto
posve drugo. Istraživanje putem online upitnika pokazalo je da mladi
doista pridaju politici više značenja nego starije generacije, ali da i
na Euroviziju prvenstveno gledaju kao na zabavni event s pretežno
pozitivnom konotacijom. S obzirom na manjak istraživanja koja se bave
Eurovizijom i koja su provedena online, bilo bi poželjno kada bi se slična
istraživanja provela na još većem uzorku kako bi se pomnije proučila
razlika u rodnoj opredijeljenosti ispitanika koji su bili dio istraživanja
online i na eventima uživo.

Ključne riječi

Eurovizija; politika; zabava; percepcija; mladi

Hrčak ID:

324788

URI

https://hrcak.srce.hr/324788

Datum izdavanja:

21.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *