Skip to the main content

Review article

PROBLEMSKI ZADACI – KAKO IH RJEŠAVAJU USPJEŠNI I NEUSPJEŠNI UČENICI

Irena Klasnić ; Osnovna škola Jurja Habdelića, Velika Gorica


Full text: croatian pdf 84 Kb

page 141-151

downloads: 4.015

cite


Abstract

Problemski zadaci sastavni su dio matematike i učenici se s
njima gotovo svakodnevno susreću. Ti zadaci trebali bi djeci povezati sadržaje matematike i spoznaje o konkretnom okruženju, te bi ih djeca, oslanjajući se na vlastito iskustvo, trebala lakše rješavati. Unatoč očekivanom, problemski zadaci u početnoj nastavi matematike djeci su teški i nerazumljivi te učenici često doživljavaju neuspjeh u njihovu rješavanju. U radu se opisuju razvoj mišljenja o osnovnim matematičkim pojmovima već od dojenačke dobi te empirijska istraživanja koja to potkrepljuju. Navode se vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene, zadaci kombiniranja te zadaci usporedbe koji su djeci najteži tip zadataka.
Posebno se prikazuju istraživanja koja donose rezultate o utjecaju dobi i spola na rješavanje problemskih matematičkih zadataka. Pojašnjavaju se „shortcut“ i „meaningful“ pristup rješavanju te se ističe tendencija korištenja različitih strategija kod uspješnih i neuspješnih učenika.

Keywords

Pristup prečacem; problemski matematički zadaci; smisleniji pristup

Hrčak ID:

40006

URI

https://hrcak.srce.hr/40006

Publication date:

22.6.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 10.045 *