Odgojne znanosti, Vol. 11 No. 1(17), 2009.
Pregledni rad
PROBLEMSKI ZADACI – KAKO IH RJEŠAVAJU USPJEŠNI I NEUSPJEŠNI UČENICI
Irena Klasnić
; Osnovna škola Jurja Habdelića, Velika Gorica
Sažetak
Problemski zadaci sastavni su dio matematike i učenici se s
njima gotovo svakodnevno susreću. Ti zadaci trebali bi djeci povezati sadržaje matematike i spoznaje o konkretnom okruženju, te bi ih djeca, oslanjajući se na vlastito iskustvo, trebala lakše rješavati. Unatoč očekivanom, problemski zadaci u početnoj nastavi matematike djeci su teški i nerazumljivi te učenici često doživljavaju neuspjeh u njihovu rješavanju. U radu se opisuju razvoj mišljenja o osnovnim matematičkim pojmovima već od dojenačke dobi te empirijska istraživanja koja to potkrepljuju. Navode se vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene, zadaci kombiniranja te zadaci usporedbe koji su djeci najteži tip zadataka.
Posebno se prikazuju istraživanja koja donose rezultate o utjecaju dobi i spola na rješavanje problemskih matematičkih zadataka. Pojašnjavaju se „shortcut“ i „meaningful“ pristup rješavanju te se ističe tendencija korištenja različitih strategija kod uspješnih i neuspješnih učenika.
Ključne riječi
Pristup prečacem; problemski matematički zadaci; smisleniji pristup
Hrčak ID:
40006
URI
Datum izdavanja:
22.6.2009.
Posjeta: 11.370 *