Skip to the main content

Professional paper

Metodička vrijednost i uporaba filma u nastavi filozofije

Matija Mato Škerbić orcid id orcid.org/0000-0003-0006-4533 ; First Privat Gymnasium, Varaždin, Croatia


Full text: croatian pdf 428 Kb

page 63-86

downloads: 3.560

cite


Abstract

Intencija autora je pokazati metodičku vrijednost i iskoristivost filma, te izraditi metodiku primjene filma u nastavi filozofije u srednjim školama. Nakon uvoda, u prvom dijelu rada autor se osvrće na povijest misli o filmu, dajući kratak povijesni pregled uz recentna izdanja u svijetu i Hrvatskoj. Autor se oslanja na hrvatske autore teorije filma (Ante Peterlić, Hrvoje Turković), metodike filma u nastavi (Stjepko Težak, Miroslav Vrabec) i metodike nastave filozofije (Josip Marinković, Boris Kalin) pokazujući međusobnu kompatibilnost i konvergentnost. U nastavi filozofije film je skandalon koji ima multipragmatičnu vrijednost. Postavlja se i pitanje plauzibilnosti izbora filmova, te daje lista »filozofskih« i »intelektualnih« filmova. Drugi dio donosi samu metodiku rada s filmom, temeljeno na filmu Trumanov show kao egzamplarnom.

Keywords

film; filozofija; metodika nastave; skandalon; Trumanov show

Hrčak ID:

51751

URI

https://hrcak.srce.hr/51751

Publication date:

30.3.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 5.357 *