Stručni rad
Metodička vrijednost i uporaba filma u nastavi filozofije
Matija Mato Škerbić
orcid.org/0000-0003-0006-4533
; Prva privatna gimnazija, Varaždin, Hrvatska
Sažetak
Intencija autora je pokazati metodičku vrijednost i iskoristivost filma, te izraditi metodiku primjene filma u nastavi filozofije u srednjim školama. Nakon uvoda, u prvom dijelu rada autor se osvrće na povijest misli o filmu, dajući kratak povijesni pregled uz recentna izdanja u svijetu i Hrvatskoj. Autor se oslanja na hrvatske autore teorije filma (Ante Peterlić, Hrvoje Turković), metodike filma u nastavi (Stjepko Težak, Miroslav Vrabec) i metodike nastave filozofije (Josip Marinković, Boris Kalin) pokazujući međusobnu kompatibilnost i konvergentnost. U nastavi filozofije film je skandalon koji ima multipragmatičnu vrijednost. Postavlja se i pitanje plauzibilnosti izbora filmova, te daje lista »filozofskih« i »intelektualnih« filmova. Drugi dio donosi samu metodiku rada s filmom, temeljeno na filmu Trumanov show kao egzamplarnom.
Ključne riječi
film; filozofija; metodika nastave; skandalon; Trumanov show
Hrčak ID:
51751
URI
Datum izdavanja:
30.3.2010.
Posjeta: 5.357 *