Skip to the main content

Review article

PRAVILA PONAŠANJA U TURIZMU I NJIHOV UTJECAJ NA ODRŽIVI TURIZAM

Kristina Bučar ; Faculty of Economics and Business University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Sanela Škorić ; Faculty of Kinesiology University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Darko Prebežac ; Faculty of Economics and Business University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 1.924 Kb

page 221-246

downloads: 2.333

cite

Full text: english pdf 1.924 Kb

page 221-246

downloads: 717

cite


Abstract

Turizam je velik i složen sustav koji, ukoliko želi dugoročno biti uspješan, treba u svom planiranju i razvoju implementirati osnovne postulate održivosti. U kreiranju takvoga razvoja značajnu ulogu ima javni sektor, no i dobrovoljne inicijative, posebno kada se radi o kreiranju odre¬đenih mjera usmjerenih prema ponašanjima turista te povećanju svijesti o učincima njihova neadek¬vatnog i neodgovornog ponašanja. U radu se daje prikaz najvažnijih dobrovoljnih inicijativa i pravila ponašanja u turizmu te se analizira njihov utjecaj na ponašanje sudionika u turističkim kretanjima. U fokusu su globalne i lokalne dobrovoljne inicijative usmjerene na ponašanje u turizmu ili tkz. Codes of Conduct. Na globalnoj i lokalnoj razini postoji značajan broj ovakvih pravila, no ona nisu unifici¬rana i često su vrlo teško dostupna. Njihova implementacija nije jednostavna te bi upravo u tom seg¬mentu odgovorni marketing trebao imati važnu ulogu u kojem fokus ne bi bio na pukom privlačenju turista u destinaciju već i njihovoj senzibilizaciji s destinacijom te minimiziranjem negativnih efekata razvoja turizma.

Keywords

održivi razvoj; održivi turizam; održivi marketing; pravila ponašanja u turizmu

Hrčak ID:

70627

URI

https://hrcak.srce.hr/70627

Publication date:

1.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 7.109 *