Acta turistica, Vol. 22 No. 2, 2010.
Review article
PRAVILA PONAŠANJA U TURIZMU I NJIHOV UTJECAJ NA ODRŽIVI TURIZAM
Kristina Bučar
; Faculty of Economics and Business University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Sanela Škorić
; Faculty of Kinesiology University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Darko Prebežac
; Faculty of Economics and Business University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Turizam je velik i složen sustav koji, ukoliko želi dugoročno biti uspješan, treba u svom planiranju i razvoju implementirati osnovne postulate održivosti. U kreiranju takvoga razvoja značajnu ulogu ima javni sektor, no i dobrovoljne inicijative, posebno kada se radi o kreiranju odre¬đenih mjera usmjerenih prema ponašanjima turista te povećanju svijesti o učincima njihova neadek¬vatnog i neodgovornog ponašanja. U radu se daje prikaz najvažnijih dobrovoljnih inicijativa i pravila ponašanja u turizmu te se analizira njihov utjecaj na ponašanje sudionika u turističkim kretanjima. U fokusu su globalne i lokalne dobrovoljne inicijative usmjerene na ponašanje u turizmu ili tkz. Codes of Conduct. Na globalnoj i lokalnoj razini postoji značajan broj ovakvih pravila, no ona nisu unifici¬rana i često su vrlo teško dostupna. Njihova implementacija nije jednostavna te bi upravo u tom seg¬mentu odgovorni marketing trebao imati važnu ulogu u kojem fokus ne bi bio na pukom privlačenju turista u destinaciju već i njihovoj senzibilizaciji s destinacijom te minimiziranjem negativnih efekata razvoja turizma.
Keywords
održivi razvoj; održivi turizam; održivi marketing; pravila ponašanja u turizmu
Hrčak ID:
70627
URI
Publication date:
1.12.2010.
Visits: 7.109 *