Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

PRAVILA PONAŠANJA U TURIZMU I NJIHOV UTJECAJ NA ODRŽIVI TURIZAM

Kristina Bučar ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sanela Škorić ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Darko Prebežac ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.924 Kb

str. 221-246

preuzimanja: 2.333

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.924 Kb

str. 221-246

preuzimanja: 717

citiraj


Sažetak

Turizam je velik i složen sustav koji, ukoliko želi dugoročno biti uspješan, treba u svom planiranju i razvoju implementirati osnovne postulate održivosti. U kreiranju takvoga razvoja značajnu ulogu ima javni sektor, no i dobrovoljne inicijative, posebno kada se radi o kreiranju odre¬đenih mjera usmjerenih prema ponašanjima turista te povećanju svijesti o učincima njihova neadek¬vatnog i neodgovornog ponašanja. U radu se daje prikaz najvažnijih dobrovoljnih inicijativa i pravila ponašanja u turizmu te se analizira njihov utjecaj na ponašanje sudionika u turističkim kretanjima. U fokusu su globalne i lokalne dobrovoljne inicijative usmjerene na ponašanje u turizmu ili tkz. Codes of Conduct. Na globalnoj i lokalnoj razini postoji značajan broj ovakvih pravila, no ona nisu unifici¬rana i često su vrlo teško dostupna. Njihova implementacija nije jednostavna te bi upravo u tom seg¬mentu odgovorni marketing trebao imati važnu ulogu u kojem fokus ne bi bio na pukom privlačenju turista u destinaciju već i njihovoj senzibilizaciji s destinacijom te minimiziranjem negativnih efekata razvoja turizma.

Ključne riječi

održivi razvoj; održivi turizam; održivi marketing; pravila ponašanja u turizmu

Hrčak ID:

70627

URI

https://hrcak.srce.hr/70627

Datum izdavanja:

1.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.109 *