Skip to the main content

Preliminary communication

Suvremene koncepcije profesionalne pripreme i obrazovanja učitelja

Radmila Bogosavljević ; Pedagoški fakultet u Somboru (Srbija)


Full text: croatian pdf 234 Kb

page 259-258

downloads: 882

cite


Abstract

Da bi se bolje razumio obrazovni sustav profesionalne pripreme i obrazovanja budućeg učiteljskog kadra, osim potrebnog poznavanja vlastitih mogućnosti i potreba u tom smislu, važno je poznavati i iskustva drugih zemalja, u pogledu rješenja, mogućnosti, koncepcija i tendencija u pripremi, tj. obrazovanju budućih učitelja. U ovom radu dan je osvrt na iskustva u obrazovanju učitelja u nekoliko zemalja u Europi, danas. Uz sagledavanje sličnosti i razlika, učinjen je pokušaj da se izvuku korisne analogije, koje bi mogle biti u funkciji uspješnog osmišljavanja, inoviranja ili daljeg osuvremenjivanja koncepcije suvremenog obrazovanja učitelja. U radu je dan kratak prikaz obrazovanja učitelja danas, u Finskoj, Mađarskoj, Norveškoj, Švedskoj, Danskoj, Nizozemskoj, Francuskoj i Njemačkoj, kako bi se na osnovi komparativnog promatranja uočile sličnosti i razlike, na osnovi kojih bi se mogle naznačiti tendencije i korisne smjernice u obliku mogućih rješenja u pripremi budućeg učiteljskog kadra, kada se govori o europskome obrazovnom prostoru.

Keywords

koncepcija obrazovanja; obrazovanje učitelja; kurikulum; osnovna škola

Hrčak ID:

82623

URI

https://hrcak.srce.hr/82623

Publication date:

30.12.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 2.226 *