Original scientific paper
Prihvaćenost dječaka i djevojčica u skupini vršnjaka predškolske dobi
Lara Cakić
; Učiteljski fakultet u Osijeku Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Ivanka Živčić-Bećirević
; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Rijeci Sveučilište u Rijeci
Abstract
Cilj rada bio je utvrditi razlikuju li se dječaci i djevojčice u prihvaćenosti, socijalnoj kompetenciji, problemima u ponašanju i davanju adaptivnih odgovora na potencijalno konfliktne situacije te ispitati mogućnost predikcije prihvaćenosti dječaka i djevojčicu u skupini vršnjaka na temelju tih mjera. U ispitivanju je sudjelovalo 240 djece u dobi 5 do 7 godina.
Primijenjene su: Skala za utvrđivanje sociometrijskog statusa na temelju procjena vršnjaka, Skala socijalne kompetencije, Skala za procjenu ponašanja djece predškolske dobi od odgajatelja i Tehnika za ispitivanje kognicija u potencijalno konfliktnim situacijama. Dječaci i djevojčice se ne razlikuju kada je riječ o prihvaćenosti od vršnjaka, ali su djevojčice procijenjene kao socijalno kompetentnije i s manje eksternaliziranih problema u ponašanju. Kada je riječ o prihvaćenosti dječaka od vršnjaka, značajnim su se prediktorima pokazali socijalna kompetencija i problemi u ponašanju, a kada je riječ o djevojčicama, značajan je prediktor socijalna kompetencija.
Keywords
Prihvaćenost u skupini vršnjaka; problemi u ponašanju; socijalna kompetencija; djeca predškolske dobi
Hrčak ID:
82796
URI
Publication date:
15.4.2009.
Visits: 3.214 *