Preliminary communication
Istraživanje procjena odgojitelja o mogućnosti inkluzije djece s ADHD-om u redovni program dječjih vrtića
Martina Loborec
; Vrbovec
Dejana Bouillet
orcid.org/0000-0002-0486-3378
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Abstract
Ovaj je rad usmjeren analizi načina na koji odgojitelji u zagrebačkim dječjim vrtićima procjenjuju mogućnosti uključivanja djece s ADHD-om u redovite predškolske programe. Te mogućnosti obuhvaćaju procjene sposobnosti i ograničenja ove skupine djece, kompetencije odgojitelja za njihov odgoj i obrazovanje te stavove i procjene ostalih uvjeta inkluzije djece s ADHD poremećajem u predškolskoj dobi. Analiza se temelji na anketnom ispitivanju 122 odgojitelja iz devet zagrebačkih dječjih vrtića. Istraživanjem je utvrđena niska procjena odgojitelja o vlastitoj kompetentnosti za rad s tom djecom i visoka razina svijesti o specifičnostima ADHD-a. Te specifičnosti podrazumijevaju suradnju svih sudionika odgojno-obrazovnog i rehabilitacijskog procesa te prilagodbu metodičko-didaktičkog pristupa na način koji će olakšati socijalizaciju djece s ADHD-om. Dobivene razlike među odgojiteljima s obzirom na iskustvo u radu s ovom skupinom djece tek su osrednje, a uglavnom se odnose na procjene obilježja same djece. Autorice ukazuju na potrebu snažnijeg angažmana ukupne zajednice u poboljšanju inkluzivne odgojnoobrazovne prakse, posebno u smislu osiguravanja kvalitetnije stručne podrške odgojiteljima i sustavnije edukacije odgojitelja za inkluzivnu odgojno-obrazovnu praksu.
Keywords
djeca s ADHD sindromom; odgojno-obrazovna inkluzija; predškolski program; odgojitelji
Hrčak ID:
82858
URI
Publication date:
15.1.2012.
Visits: 7.790 *