Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.5673/sip.50.1.3

Konzumeristički kapitalizam: epoha produkcije imaginarija potrošačke želje

Hajrudin Hromadžić orcid id orcid.org/0000-0002-2176-6465 ; Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za kulturalne studije, Rijeka, Hrvatska


Full text: croatian pdf 570 Kb

page 45-60

downloads: 3.246

cite


Abstract

U tekstu se problematizira karakter epohe konzumerističkoga kapitalizma iz perspektive produkcije imaginarija potrošačke želje. Spomenuti se problem nastoji sagledati ne samo kao puki sociološko-kulturološki fenomen, već i ideološki, te se kao takav smješta u povijesni kontekst, u vremenski period koji započinje s 20-im godinama 20. stoljeća, prvo u SAD-u, a potom i u ostatku tzv. zapadnih kultura. Aspekti koji se ispostavljaju kao ključni u pokušaju interpretacije ishodišnoga fenomena jesu polje psihoanalize, pitanje odnosa neokapitalizma/neoliberalizma, ideologije socijalizma i potrošačke kulture, kao i značaj marketinško-oglašivačke mašinerije u kreiranju konzumerističkih fantazmi.

Keywords

konzumeristički kapitalizam; potrošačka želja; marketing; oglašavanje

Hrčak ID:

84211

URI

https://hrcak.srce.hr/84211

Publication date:

28.6.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 5.947 *