Pregledni rad
https://doi.org/10.5673/sip.50.1.3
Konzumeristički kapitalizam: epoha produkcije imaginarija potrošačke želje
Hajrudin Hromadžić
orcid.org/0000-0002-2176-6465
; Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za kulturalne studije, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
U tekstu se problematizira karakter epohe konzumerističkoga kapitalizma iz perspektive produkcije imaginarija potrošačke želje. Spomenuti se problem nastoji sagledati ne samo kao puki sociološko-kulturološki fenomen, već i ideološki, te se kao takav smješta u povijesni kontekst, u vremenski period koji započinje s 20-im godinama 20. stoljeća, prvo u SAD-u, a potom i u ostatku tzv. zapadnih kultura. Aspekti koji se ispostavljaju kao ključni u pokušaju interpretacije ishodišnoga fenomena jesu polje psihoanalize, pitanje odnosa neokapitalizma/neoliberalizma, ideologije socijalizma i potrošačke kulture, kao i značaj marketinško-oglašivačke mašinerije u kreiranju konzumerističkih fantazmi.
Ključne riječi
konzumeristički kapitalizam; potrošačka želja; marketing; oglašavanje
Hrčak ID:
84211
URI
Datum izdavanja:
28.6.2012.
Posjeta: 5.947 *