Review article
POŽELJNE OSOBINE UČITELJA NASTAVE INSTRUMENTA U GLAZBENOJ ŠKOLI
Zrinka Šimunović
orcid.org/0000-0001-6563-2947
; OŠ Ivana Mažuranića i GŠ Josipa Runjanina, Vinkovci, Hrvatska
Abstract
Individualna je nastava u mnogočemu različita od skupne nastave. Priprema, tijek i
cilj sata uvelike ovise ne samo o stručnosti učitelja već, mnogo više, i o njegovoj osobnosti.
Mnogo radova koji se bave navedenom tematikom na stranom je jeziku te ćemo neke od njih
predstaviti u ovom radu. U radu su izloženi i rezultati istraživanja čiji je cilj bio utvrditi koje
osobine učenici glazbene škole cijene i smatraju poželjnima kod učitelja instrumenta.
Istraživanje je provedeno u Glazbenoj školi Josipa Runjanina u Vinkovcima školske godine
2010./2011. Osobine su podijeljene na profesionalne, osobno-profesionalne i osobne.
Rezultati dobiveni ispunjavanjem anketnog upitnika učenika osnovne glazbene škole (N=34)
pokazali su kako učenici najviše cijene one učitelje instrumenta koji su visoko motivirani,
vrlo stručni, imaju pozitivan stav prema učenicima, komunikativni su, nenasilni i brižni.
Najviše glasova dobile su osobne karakteristike učitelja, pa iz toga možemo zaključiti kako
učenici u individualnoj nastavi priželjkuju više bliskosti, potpore i povjerenja nego što je to
slučaj u razredu, tj. u skupnoj nastavi, u kojoj učitelja tijekom četrdesetpetominutnog
nastavnog sata dijele s još dvadesetak učenika.
Keywords
glazbeno obrazovanje; individualna nastava; učenici glazbene škole; učitelji instrumenta; učiteljske osobine
Hrčak ID:
84258
URI
Publication date:
11.6.2012.
Visits: 5.370 *