Business Excellence, Vol. 6 No. 1, 2012.
Review article
SUSTAV UPRAVLJANJA KVALITETOM U TRGOVINI - INTERNACIONALIZACIJA MARKETINŠKOG ODNOSA S POTROŠAČIMA
Sreten Ćuzović
; Ekonomski fakultet u Nišu
Đorđe Ćuzović
; Faculty of Economics Niš
Abstract
Marketinški usmjerenom menadžmentu trgovinskog poduzeća u prvom planu je zadovoljenje potreba i želja potrošača. Osim nezaobilaznog pitanja cijena i asortimana, u kompleksu tražnje nalaze se i zahtjevi potrošača u vezi s kvalitetom proizvoda koje kupuju. Riječ je o sveukupnim fi zičkim, kemijskim, konstrukcijskim, estetskim, ekološkim i drugim obilježjima koja dolaze do izražaja pri upotrebi proizvoda. Kao rezultat toga, u teoriji i praksi počeo se afi rmirati menadžment kvalitete. To posebno dolazi do izražaja uvođenjem serije standarda kvalitete ISO 9000(QMS) i ISO 14000(EMS). Njima se otvaraju mogućnosti za afi rmaciju (TQM) u trgovini, internacionalizaciju sustava kvalitete i kretanje robe i usluga bez “fizičkih-jezičnih-tehničkih” prepreka.
Keywords
internacionalizacija; trgovina; potrošač; kvaliteta; marketing; menadžment; ISO 9000(QMS); 14000(EMS); TQM
Hrčak ID:
84681
URI
Publication date:
1.6.2012.
Visits: 3.215 *