Skip to the main content

Original scientific paper

TEORIJA REDOVA ČEKANJA U FUNKCIJI PLANIRANJA KAPACITETA KONTEJNERSKOG TERMINALA RIJEČKE LUKE

Zdenka Zenzerović ; Faculty of Maritime Studies Rijeka
Siniša Vilke ; Faculty of Maritime Studies Rijeka


Full text: croatian pdf 3.279 Kb

page 45-69

downloads: 1.431

cite

Full text: english pdf 3.279 Kb

page 45-69

downloads: 1.118

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada pokazati da se primjenom teorije redova čekanja može odrediti optimalan kapacitet lučkoga kontejnerskoga terminala, odnosno kombinacija broja pristana i dizalica po pristanu s najmanjim troškovima za zadani promet. Kontejnerski terminal je sustav složen od određenog broja međusobno zavisnih podsustava pa se optimalan kapacitet terminala svodi na izračunavanje optimalnog broja pristana, budući da kapacitet pristana determinira potreban kapacitet ostalih podsustava, a time i propusnu moć kontejnerskog terminala u cjelini. Za dobivanje optimalnog rješenja primijenjen je model ukupnih troškova koji se temelji na teoriji redova čekanja. Model se može koristiti za bilo koji kontejnerski terminal te za terminale u sadašnjim ili budućim uvjetima. Dobiveni rezultati su baza za donošenje odgovarajućih poslovnih odluka vezanih za poslovanje terminala. Model je testiran na primjeru kontejnerskog terminala riječke luke Brajdica.

Keywords

teorija redova čekanja; planiranje kapaciteta; model troškova; lučki kontejnerski terminal; terminal Brajdica

Hrčak ID:

69634

URI

https://hrcak.srce.hr/69634

Publication date:

27.6.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 4.741 *