Pomorstvo, Vol. 25 No. 1, 2011.
Izvorni znanstveni članak
TEORIJA REDOVA ČEKANJA U FUNKCIJI PLANIRANJA KAPACITETA KONTEJNERSKOG TERMINALA RIJEČKE LUKE
Zdenka Zenzerović
; Pomorski fakultet u Rijeci
Siniša Vilke
; Pomorski fakultet u Rijeci
Sažetak
Cilj je ovoga rada pokazati da se primjenom teorije redova čekanja može odrediti optimalan kapacitet lučkoga kontejnerskoga terminala, odnosno kombinacija broja pristana i dizalica po pristanu s najmanjim troškovima za zadani promet. Kontejnerski terminal je sustav složen od određenog broja međusobno zavisnih podsustava pa se optimalan kapacitet terminala svodi na izračunavanje optimalnog broja pristana, budući da kapacitet pristana determinira potreban kapacitet ostalih podsustava, a time i propusnu moć kontejnerskog terminala u cjelini. Za dobivanje optimalnog rješenja primijenjen je model ukupnih troškova koji se temelji na teoriji redova čekanja. Model se može koristiti za bilo koji kontejnerski terminal te za terminale u sadašnjim ili budućim uvjetima. Dobiveni rezultati su baza za donošenje odgovarajućih poslovnih odluka vezanih za poslovanje terminala. Model je testiran na primjeru kontejnerskog terminala riječke luke Brajdica.
Ključne riječi
teorija redova čekanja; planiranje kapaciteta; model troškova; lučki kontejnerski terminal; terminal Brajdica
Hrčak ID:
69634
URI
Datum izdavanja:
27.6.2011.
Posjeta: 4.741 *