Skip to the main content

Preliminary communication

REKONCEPTUALIZACIJA KURIKULA RANOG ODGOJA I GRAĐANSKE KOMPETENCIJE DJETETA

Edita Slunjski ; Faculty of Philosophy, University of Zagreb, Croatia
Biserka Petrović-Sočo ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 238 Kb

page 88-116

downloads: 1.179

cite

Full text: english pdf 238 Kb

page 88-116

downloads: 494

cite


Abstract

U radu se raspravlja o unapređivanju uvjeta za razvoj građanskih kompetencija djeteta u vrtiću, što podrazumijeva niz kvalitativnih promjena u njegovu ustroju i organizaciji odgojno-obrazovnog procesa. Ostvarivanju humanistički orijentiranog kurikula ranog odgoja, za koji se autorice opredjeljuju, mogu pridonijeti poticanje razvoja građanskih kompetencija djece kao i razvoj nove kulture učenja u vrtiću. U radu se promovira ideja osposobljavanja djeteta za samoevaluaciju u procesu vlastitog učenja, kao pretpostavke njegova aktivnog (su)oblikovanja i (su)upravljanja tim procesom te afirmaciju aktivne uloge djeteta u procesu istraživanja kurikula. To se smatra pretpostavkom razvoja novog koncepta institucijskog djetinjstva te mogućim putem rekonceptualizacije kurikula ranog odgoja.

Keywords

institucijsko djetinjstvo; kultura učenja; prava djece

Hrčak ID:

77308

URI

https://hrcak.srce.hr/77308

Publication date:

21.12.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 3.174 *