Review article
https://doi.org/10.32728/mo.07.1.2012.07
RAZVIJANJE REZILIENTNOSTI (ŽIVOTNE OTPORNOSTI) U ŠKOLI
Vanja Kiswarday
; Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Koper (Slovenia)
Abstract
Namjena ovog članka je upoznati čitatelje sa ključnim konceptualnim pojmovima teorije reziliencije, koji su povezani sa poticajem razvoja reziliencije odnosno životne otpornosti u školskoj sredini. Proučavanjem teorije reziliencije i stranih obrazovnih modela, koji su svojom usmjerenošču u razvoj reziliencije u okviru škole poboljšali razinu mentalnog zdravlja među učenicima, kao i njihov uspjeh, želimo utvrditi u kojoj mjeri nastavnici slovenskih osnovnih i srednjih škola u svom pedagoškom radu primjenjuju načela, metode, pristupe i vještine, koje prema teoriji reziliencije potiču razvoj životne otpornosti naših učenika. Iako teorijski koncept reziliencije u Sloveniji još nije identificiran i još uvijek nemamo razvijenih smjernica koje bi bile posebice usmjerene na razvoj reziliencije kod djece i adolescenata, smatramo da je ona svejedno u velikoj mjeri utkana u načela, smjernice i ciljeve suvremene europske i nacionalne percepcije odgoja i obrazovanja, i možemo je u velikoj mjeri realizirati već i sa kvalitetnom, prema učeniku usmjerenom nastavom. Sa istraživanjem i u tu svrhu pripremljenim upitnikom, želimo utvrditi kakve stavove i uvjerenja imaju nastavnici do pojedinih čimbenika koji potiču razvoj reziliencije. Također želimo utvrditi koje karakteristike nastavnika i škola na kojima predavaju, imaju najveći utjecaj na identifikaciju važnosti tih čimbenika. Istraživanje još nije završeno, zato su u ovom članku predstavljene samo teorijske osnove.
Keywords
reziliencija; uključivanje; rizične skupine djece i adolescenata; kurikulum; integrirana nastava; prevladavanje teškoća; mentalno zdravlje učenika
Hrčak ID:
78846
URI
Publication date:
1.3.2012.
Visits: 5.834 *