Skip to the main content

Preliminary communication

Polazište i pristup pjevanju u općeobrazovnoj školi

Sabina Vidulin-Orbanić orcid id orcid.org/0000-0003-4840-9174 ; Odjel za glazbu, Odsjek glazbene pedagogije, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska
Veronika Terzić ; Studentica I. godine diplomskog studija Glazbene pedagogije, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska


Full text: croatian pdf 384 Kb

page 137-156

downloads: 2.178

cite


Abstract

Glazba je sastavni dio čovjekova života, najstarije odgojno-obrazovno područje i oduvijek je imala značajnu ulogu u odgoju i obrazovanju. S obzirom na to da je pjevanje najprirodnija i najlakša aktivnost te da nije potrebno ciljano glazbeno obrazovanje, postaje jasno zašto je u školi pjevanje bilo dugo prisutno kao jedina glazbeno-nastavna aktivnost ili najzastupljenija aktivnost. Budući da se danas, u suvremenoj glazbenoj nastavi, provode samo dvije aktivnosti, nakon slušanja, pjevanje je najčešće izvođena aktivnost.
Pjevanje kao važan čimbenik nastave glazbene kulture znatno pridonosi razvoju glazbenih sposobnosti učenika: glazbenog sluha, osjećaja za ritam i glazbenog pamćenja. U razredu treba težiti lijepom pjevanju, odnosno, postići lijepo, izražajno pjevanje, jasnu artikulaciju, razumijevanje teksta te ostvariti adekvatnu glazbenu interpretaciju.
U našem istraživanju, prema analiziranim udžbenicima za glazbenu kulturu od četvrtog do osmog razreda, nailazimo na velik broj pjesama, čak 295; najviše pjesama sadrže udžbenici za peti razred, u najvećem broju su iz Hrvatske; tonalitet C dur, četveročetvrtinska mjera.

Keywords

glazba; glazbena kultura; otvoreni model; pjevanje u razredu; udžbenici

Hrčak ID:

82321

URI

https://hrcak.srce.hr/82321

Publication date:

29.3.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 3.868 *